Nimbus Motorcycles – Markedsføring
Nimbus Motorcycles er en opstartsvirksomhed, der arbejder på at genoplive et gammelt dansk industrieventyr.
Nu 60 år efter den sidste danske motorcykel forlod fabrikken – og med stærke referencer til den gamle Nimbus Model C fra 1934 – lancerer det nye Nimbus Motorcycles i disse år en e-cykel og en e-motorcykel. Jeg er med i processen som marketingrådgiver, tekstforfatter, interviewer, designchef, SoMe-administrator, videokreatør og projektleder … og meget meget, mere.
Processen med at udvikle visuel identitet til Nimbus Motorcycles har været anderledes end sædvanligt, idet den er foregået sideløbende med – og i reference til – produktudviklingen. Nimbus Motorcycles er på alle måder – og i ordets bedste forstand – en opstartsvirksomhed – og talemåden ‘at asfalterer mens man kører’ har i dén grad været gældende i dette tilfælde. Netop den lidt uforudsigelige arbejdsform har dog også været givende, da den har givet plads til eksperimenter undervejs.
Se mere om Nimbus Motorcycles visuelle identitet – og følg med i Nimbusrejsen på nimbus-motorcycles.com
Dagbladsannonce: JyllansPosten, Børsen, Politiken:
Nimbus Motorcycles Værdicirklen:
Merchandise:
Salgsannonce:
Digitale annoncer:
A6 folder: