Nimbus Motorcycles – Markedsføring

Nimbus Motorcycles er en opstartsvirksomhed, der arbejder på at genoplive et gammelt dansk industrieventyr.
Nu 60 år efter den sidste danske motorcykel forlod fabrikken – og med stærke referencer til den gamle Nimbus Model C fra 1934 – lancerer det nye Nimbus Motorcycles i disse år en e-cykel og en e-motorcykel. Jeg er med i processen som marketingrådgiver, tekstforfatter, interviewer, designchef, SoMe-administrator, videokreatør og projektleder … og meget meget, mere.

Processen med at udvikle visuel identitet til Nimbus Motorcycles har været anderledes end sædvanligt, idet den er foregået sideløbende med – og i reference til – produktudviklingen. Nimbus Motorcycles er på alle måder – og i ordets bedste forstand – en opstartsvirksomhed – og talemåden ‘at asfalterer mens man kører’ har i dén grad været gældende i dette tilfælde. Netop den lidt uforudsigelige arbejdsform har dog også været givende, da den har givet plads til eksperimenter undervejs.

Se mere om Nimbus Motorcycles visuelle identitet – og følg med i Nimbusrejsen på nimbus-motorcycles.com

Dagbladsannonce: JyllansPosten, Børsen, Politiken:


Nimbus Motorcycles Værdicirklen:

Merchandise:

 

Salgsannonce:

Digitale annoncer:

nimbus-motorcycles.com

 

A6 folder: