Nimbus Motorcycles – Visuel identitet og payoff
Nimbus Motorcycles er en opstartsvirksomhed, der arbejder på at genoplive et gammelt dansk industrieventyr.
Nu 60 år efter den sidste danske motorcykel forlod fabrikken – og med stærke referencer til den gamle Nimbus Model C fra 1934 – lancerer det nye Nimbus Motorcycles i disse år en e-cykel og en e-motorcykel. Jeg er med i processen som marketingrådgiver, tekstforfatter, interviewer, designchef, SoMe-administrator, videokreatør og projektleder … og meget, meget mere.
Processen med at udvikle visuel identitet til Nimbus Motorcycles har været anderledes end sædvanligt, idet den er foregået sideløbende med – og i reference til – produktudviklingen. Nimbus Motorcycles er på alle måder – og i ordets bedste forstand – en opstartsvirksomhed – og talemåden ‘at asfalterer mens man kører’ har i dén grad været gældende i dette tilfælde. Netop den lidt uforudsigelige arbejdsform har dog også været givende, da den har givet plads til eksperimenter undervejs.
Payoff’en: ‘Vi sætter strøm til en dansk legende’ er jeg særligt glad for. Den korte sætning rummer på fornemmeste vis hele fortællingen om Nimbus Motorcycles: ‘Vi sætter strøm’ (– samarbejde, det elektriske, energi, fremdrift) + ’til en dansk legende’ (– det danske, historien, det enestående). Og som det så ofte er tilfældet, bliver den ekstra spænstig på engelsk: ‘Electrifying a Danish Legend’. Tre meningsmættede ord i én linje.
Se mere om Nimbus Motorcycles markedsføring – og følg med i Nimbusrejsen på nimbus-motorcycles.com
Logo og payoff:
Natur-inspiration:
Nimbus Værdihjulet:
Nimbus logo i guld, hvid og sort.
Designet af 3PART med reference til et af flere historiske Nimbus-logoer.
Justeret af Nanna Grunwald.
Mulepose: