Nimbus Motorcycles Danmark A/S – er i gang med at genoplive den gamle danske Nimbus Humlebi fra 1934 som elmotorcykel. Der skal også laves en elcykel – og der er mere på tegnebrættet.
I den forbindelse er jeg blevet bedt om at stå for branding og kommunikation. Den store udfordring ved at markedsføre et startup-projekt er, at der endnu ikke er et produkt. Til gengæld tror jeg på, at det er vigtigt, at få folk og kommende kunder med i tilblivningsprocessen. Det er udfordrende, fordi vi både møder modstand og utålmodighed, men mest af alt er der stor interesse og nysgerrighed omkring projektet.
Jeg har grebet opgaven an ved at have fokus på at etablere det nye Nimbus-brand på forskellige sociale platforme. Gennem storytelling begynder vi stille og roligt at tage ejerskab på brandet. Udover at fortælle gamle Nimbushistorier er noget af det vigtigste, at fortælle at det er seriøse og entusiastiske mennesker der står bag projektet. Ved at optage simple film, hvor de fortæller om ambitionerne, baggrunden, forventningerne, aktieudbud og nye samarbejder, har vi kunnet lade folk følge med – og vi har kunnet holde udgifterne nede, indtil der begynder at være et økonomisk flow i butikken.
Leverancer
Kommunikationsrådgivning
Tekst
Film
Foto
Platforme:
Facebook
Youtube
LinkedIn
Instagram